fredag 25. september 2009

Her bor vi! Del 2, INTERIØR

Som jeg skrev tidligere, så kjøpte vi huset for drøyt 2 år siden! Jeg var i veldig skeptisk til å kjøpe det pga det var mye i huset jeg ikke likte; Kjøkken,bad, gulv osv.. men Mr.Handyman fikk meg til å åpne øynene for det som faktisk var drømmen vår: Å bo ved sjøen! Fantastisk utsikt og egen båtplass.. Jeg fikk heller bite i meg at jeg ikke likte alt ved huset..det går jo an å gjøre noe med!!



Vår og sommer er det kun hage og båtliv som står i fokus hos oss! Det blir rotete hus og skitne gulv pga mye tråkk inn og ut. Vi spiser og leker ute..kun inne for å koke ris til grillmaten og stelle ungene! ..så sant det er noenlunde vær da selvfølgelig! Poenget er; vi bruker ikke tid på å pusse opp innvendig om sommeren!


Men nå er høsten her, og jeg kjenner jeg klør i fingrene etter å pusse opp!! I løpet av de 2 årene vi har bodd her har vi fått gjort en del i huset, men det er ennå mye som gjenstår. Til nå har vi blandt annet bygget om kjelleren og laget 2 leiligheter, malt alle lister og dører hvit(de var mørkebrun), åpnet mellom stue og kjøkken og bygget "vinterhage" hvor vi har spisestue.


(før)

Nå drømmer jeg bare om et HVITT KJØKKEN og NYE BAD :) ..synd det ikke er gratis!
Både kjøkken og bad er egentlig i bra stand..det er bare ikke min stil!! Gulvet skal vi skifte ut når de små blir litt større :) Egentlig ganske avslappende å ha et gulv man ikke er redd for!





(før)

Nå er det helg! :) Setter stor pris på helg selv om jeg har mammaperm og er hjemme hele uken! Koser meg med familien i helgene!! Ikveld skal vi feire min spreke bestefar sin 88 års dag og jeg skal bake kake :)



GOD HELG!

2 kommentarer:

  1. Dere har fått det utrolig fint!
    Synd det er så utrolig dyrt å pusse opp ja, jeg vil gjerne ta både kjøkken og bad her også. Begge deler er forsåvidt fint her og, men ikke den stilen jeg vil ha...men det får komme etterhvert :)
    God helg til deg og dine :)

    SvarSlett
  2. Så fint dere har det:) Elsker å se bilder fra andres hjem:)
    Vi skal pusse opp endel utover høsten, kan nesten ikke vente med å komme i gang!

    God helg!

    SvarSlett