søndag 11. oktober 2009

Pizza à la Eva

Ikveld har vi hatt besøk av den mannlige delen fra et godt vennepar av oss! Veldig koselig, men neste gang må du også være med, J!! :)



Jeg laget Pizza à la Eva!


Pizzabunn
  • 3 dl lunket vann
  • 2-3 sp smeltet smør
  • 1 pk fersk gjær
  • ca 6 dl hvetemel
  • salt
Rør sammen vann, smør, gjær og salt. Rør inn mel til passe konsistens. Deigen skal være luftig og litt klissete, ikke kna deigen! Settes til heving ca 30min.


Tomatasaus
  • 1 halv boks hemetiske tomater med baslilikum og oregano
  • Heinz ketchup
  • Litt finhaket hvitløk
  • grillkrydder
  • pepper
  • salt
  • pizzakrydder
  • 2 sp olje



Fyll
  • 2 stk kyllingfilet
  • peppes pepperoni
  • 1 halv rødløk
  • 2 stk champignong
  • 1 liten paprika
  • ruccolasalat
  • ost

Skjær kyllingfilet i biter og stek i litt smør. Krydre med salt, pepper, Hoff pommesfrites krydder, pizzakrydder og pitte-bitte-litt karri.

Skjevle ut deigen på smurt langpanne (skal være litt tykk). Smør utover et litt tynt lag med tomatsaus. Strø på litt ost. Fordel kylling, løk, paprika og champigning og strø over mer ost. Legg på ruccola og pepperoni. Krydre med pizzakrydder.


Stekes på 220 grader til osten er gylden, ca 10-13min.

Server med peppes rømmedressing og en enkel salat.

Satser på at bildene av en deilig pizza tok oppmerskomheten din vekk fra manglende pynt på bordet.. Mr.handyman nektet meg å hente lys og servietter som lå litt for nært sengen med en sovende liten gutt oppi.. Om det ikke hadde vært for at det var bare mannfolk jeg serverte, hadde jeg hentet pynten min! ...til tross for stor fare for å måtte synge "Trollemorsangen" 10 ganger før jeg fikk fortsette borddekkingen!




Takk for en koselig kveld!

2 kommentarer:

  1. Den pizzaen så veldig god ut.. Takk for oppskrift den skal jeg prøve! Jeg har sendt adressen på mail, til adressen jeg fant på siden din (www.MinStil.Eva@gmail.com) riktig? Sendte mail på fredag.Kanskje den har havnet i junkmail.. Prøver å sende den en gang til jeg da;)
    Tonje

    SvarSlett
  2. Hei igjen, jeg prøvde med eva@gmail.com også men det gikk heller ikke.. Bare send meg en mail på
    tonje@ferdinand-motor.no så får jeg din rette mail:)

    SvarSlett