mandag 2. november 2009

Jeg bobler over av kreative ideer..

Vet ikke hvor jeg skal begynne, eller hvor jeg skal finne tiden..!? Ligger våken om nettene og tenker på pepperkakehus og gaver og pynt som jeg vil lage til jul.. Huset blir nok pyntet i hvitt og sølv med innslag av dyp lilla.. "Tenkte lilla passet til deg" Den setningen har jeg hørt noen ganger idet jeg har åpnet en gave :) Begynner vel egentlig å forstå hvorfor...


Lilla tapet, lilla håndklær på badet, lilla teppe i gangen, lilla sminkeveske og en god del lilla klær.. Har hatt mine rosa og blå perioder, men av en eller annen grunn blir jeg lilla igjen.. Nå er det ikke sånn at ALT er lilla! Jeg har egentlig en lys stil, men trenger litt farge i hverdagen!


Men nå tror jeg jeg snakket meg litt bort her... Det var alle ideene jeg skulle skrive om! Idag har jeg vært på stoff og stil og handlet med meg noen fine stoffer! ..merkelig nok havnet en lilla stoffrull på klippebordet! Planen er å sy noen fine småting til noen av de jeg er glad i :)


Tanker om sjoklolader, småkaker og norgesglass holder meg også våken om nettene! Julekort og fine innpakninger.. kongler og nisser! Men nissene skal Storegutten få ha på rommet sitt! Mor er mer glad i hvite engler! Mr. handyman sukket dypt da han bar ned julepyntkartong nr 5 fra loftet ifjor...Lite vet han om at jeg har tenkt å kjøpe mer (bytte ut) i år! dersom du leser dette kjære, er jeg ganske imponert over at du gidder :)


Advendtiden er en fin tid! Her i huset har vi aktivitetskalender med noen små gaver innimellom. Veldig koselig! Vi skriver 12 ting hver på lapper som legges i Sia kalender-engelen som jeg ikke finner bilde av nå.. på lappene står det alt fra husvask til kakebaking til snøballkrig! En gang i novemder skal vi på "Den store pyntedagen" Da får de som vil være med å pynte pepperkakehus til Bergens flotte pepperkakeby!

Disse tallene fra Lene Bjerre skal få hvert sitt lys å henge på


Ojojoj for et rotete innlegg dette ble da...Sånn er det når man har tusen tanker i hodet. Bildene idag kommer rundtomkring ifra... Noen tatt av meg, andre er googlet. Nå må jeg prøve å sove! Det var godt å få luftet tankene litt, men håper mitt neste innlegg blir mer inspirerende enn dette..

God natt


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar