tirsdag 15. desember 2009

Eva's Lille Snopefabrikk, del 6

Risboller

Handleliste:
  • 200 gram mørk kokesjokolade
  • 250 gram delfiafett
  • 2 dl sukker
  • 2 egg
  • 3 sp sterk kald kaffe
  • 1 liten ts vaniljesukker 
  • 100 gram puffet ris
  • muffinsformer 


Smelt kokesjokolade og delfiafett. Avkjøl. 
Pisk egg og sukker til eggedosis. Rør inn vaniljesukker, kaffe og sjokolade/delfiafett. Bland godt før du vender inn puffet ris. Fyll så opp muffinsformer, ca 40 stk, ved hjelp av to skjeer. Settes kjølig, gjerne i kjøleskap.


Dersom du blander mel med vann får du lim, så tilsetter du egg og sukker, og det blir en kake...
Hvor blir det da av limen??  



Jo, det skal jeg fortelle deg: 
Det er limen som får egg og sukker til å sitte fast på magen, hofter og lår.. 


 Kos deg med julekakene ;)

4 kommentarer:

  1. Åh mmmmmm, det så herlig ut. Det med limet er jo sant desverre. Vi får lime med måte. Hehe:)

    Klem fra meg

    SvarSlett
  2. Heia..Grattis du har vunnet en premie inne hos meg,kan du sende meg adr din så jeg får sendt premien!!
    Klæm Linda

    SvarSlett
  3. Jah, det er der limet blir av. Fysjom!
    Men godt med kake da, og risboller...mmmmm. :-D

    klem

    SvarSlett
  4. "Endelig noen som har funnet det ut" var kommentaren fra mannen min da jeg leste om "limet" he he he...
    Vi laget risboller med melkesjokolade på jobb i dag ...det var lim det !! ;) Kos deg !

    SvarSlett