fredag 15. januar 2010

Dypt nedi sofaen...

....der finner du meg! Sliten! De siste 5 døgn har det vært lite tid til søvn..


Hadde nesten glemt hvor travelt det egentlig er å være student :) Natt og dag har jeg grublet, snekret og sydd! Idag hadde vi presentasjon av årets første oppgave; ReDesign, eller møbelhacking. Veldig gøy! Vi har jobbet i grupper, og gruppen jeg jobbet med fungerte helt supert.

(nattarbeidet -gøy å sy med stoffer og farger jeg sjelden bruker)

OPPGAVE: Design og lag et eller flere produkter av allerede eksisterende Ikea produkter!
Hver gruppe fikk utdelt gavekort på 500 kr på ikea, og for disse penge skulle vi kjøpe det vi trengte for å lage vårt nye produkt. Vi kjøpte 2 lack bord, en pute, fargerikt stoff, skubb hengehyller og skuffer, og av dette lagde vi; 1 puff med hyller inni, stumtjener, magnettavle, nøkkeltavle og et bilde i samme stil.


 Idag er vi avbildet i Bergens Tidende, som har skrevet en liten reportasje :)

Dette har vært en morsom uke og det var veldig fint for meg, som har vært borte fra skolen i ett år, å få starte året med denne oppgaven. Jeg fikk jobbe sammen med noen fra min gamle klasse, og noen fra min nye klasse.. det var veldig kjekt!

Beklager dårlig bilde!  Jeg har jo som nevt tidligere knust objektivet mitt, og har derfor bare en superzoom-linse, så det ble vanskelig å ta bilde av hele vår stand. Kanskje jeg kan vise noen bedre bilder en annen dag, når jeg får bildene som de andre på gruppen har tatt.

Nå er det helg og vi skal kose oss hjemme! Håper bare minstemann snart blir frisk så vi kanskje kan være litt ute. Begge guttene har selvfølgelig vært syk hele denne travle uken, så de har vært med pappen sin og 4 forskjellige barnevakter mens jeg har vært på skolen.  
 
Takk for hjelpen alle barnevakter :)
og God helg til du som titter innom! 

6 kommentarer:

  1. Hallo, så gøy at du også blogger, og det er du jammen flink til også:) Kjempebra innlegg om prosjektet deres. Jeg er kjempestolt av dere og alle mine grupper. Tenk at vi tok alle prisene!! God Helg Eva Linn

    SvarSlett
  2. Ja, det går heilt fint, veit du ;) Eg kan berre legge til folk på blogg.no.. Men no har eg adresso di, så besøker nok ofte! :)

    Ha ei fin helg du og!

    SvarSlett
  3. Å så stilig da,fikk ikke sett bt,men da fikk jeg jo sett det her :) ser veldig gøy ut det dere driver med! God helg og god bedring til lillegutten :)

    SvarSlett
  4. Utrolig kult, det må være kjempegøy å gå på en utdanning der du virkelig får stimulert og utviklet kreativiteten! Du er superflink!!!:)
    Ha en flott helg. Klem fra Heidi

    SvarSlett
  5. wow, så dyktig du er!! Dette må jo være helt perfekt for deg. Så fint at du viser bilder av det du har laget. :)

    God lørdagskveld!

    klem

    SvarSlett
  6. Å så stilig.. For en gøy oppgave! Blir egentlig bare mer og mer overbevist om at dette er riktig for meg også! NKF here I come.. ;)

    Håper du får en fin dag!!
    Klem fra meg

    SvarSlett