søndag 3. januar 2010

Plutselig..

..var jeg tilbake til den travle hverdag! Idag har jeg pakket barnehageklær til 2 gutter..uvant, vemodig, spennende, gøy, trist.. mange følelser i sving! Permisjonstiden har gått så altfor fort. På en måte gleder jeg meg veldig til å begynne på skolen og bli meg selv litt igjen (misforstå meg rett). På en annen måte er det trist at babytiden flyr så fort. Men jeg tror Lillebror skal få det fint i barnehagen sammen med storebror!


Idag har jeg pakket vekk en full kartong med klær som er for små til babyen min som ikke lenger er baby! Jeg har funnet frem den gamle vognen etter storegutt, den skal Lillegutt sove oppi i barnehagen. Regntøy, sko, ullklær..mange minner hoppet frem da jeg fant frem alt etter Storegutt. Veldig greit å slippe å kjøpe alt nytt. Klærene er jo ikke slitt i det hele tatt :)


(Storegutten 1.år gammel, iført regtøyet som jeg fant frem igjen idag)

Skolen begynner på onsdag, så mandag og tirsdag blir det tilvenning i barnehagen og jeg må forberede meg til skolestart. Timeplan må pugges og hverdagen må planlegges, bøker og utstyr må kjøpes og her kommer
middagsmeny for den kommende uken:  
Mandag: Fullkornpasta med kjøttsaus og salat
Tirsdag: Stekt sei med poteter, løk og råkostsalat
Onsdag: Wok med svinekjøtt
Torsdag: Karri kylling gryte med ris
Fredag: Biffrisotto  
Lørdag: Grøt. 3 retters på kvelden- oppskrifter kommer en annen dag
Søndag: Koteletter med urte- og hvitløksgrønnsaker


(Lillegutten min som har blitt barnehagegutt allerede)

 Etter å ha lest alle kommentarene i giveaway-innlegget mitt, kan jeg jo ikke gjøre annet enn å smile.
Så mange fine ord gjør det bare enda gøyere å blogge. Tusen takk igjen!
Nå skal jeg rydde litt mer..Vi "sees" :)

5 kommentarer:

  1. Masse lykke til!! Skjønner godt det er både vemodig og spennende. Jeg var overhodet ikke klar for det når min permisjonstid var over, men det gikk seg nå til. For tiden har jeg lillemor på naboavdelingen min og det er jo også ganske greit.

    Så flink du har vært og planlagt middagene. Sparer masse tid på det i hverdagen.

    klem

    SvarSlett
  2. Huff ja, som jeg skrev til en annen akkurat jeg får vondt i brystet av å tenke på at EJ skal i barnehagen- andre som skal mate, trøste, leke med få go-smilene hennes osv osv.. jeg vet jo at de har kjempegodt av det men still- it hurts!
    Masse lykke til i morgen!

    Klem

    SvarSlett
  3. Hei
    For en koselig blogg du har! Snublet tilfeldigvis over den.
    Kjenner så godt igjen den vedmodige følelsen når "lillebanet" er blitt så stort at det skal begynne i barnehagen.
    Ønsker dere en fin oppstart og lykke til :o)
    Eva i Huset på Holmen

    SvarSlett
  4. Jeg kjenner at jeg gruer meg til lillegutt skal begynne i barnehage; selv om jeg jo vet at det er det beste for ham.

    Ønsker deg og din familie en riktig fin januaruke!

    SvarSlett
  5. Det er rart,ja, når den lille babyen plutselig er så stor, og skal bli barnehagegutt! Masse lykke til - det går nok bra!

    SvarSlett