torsdag 27. januar 2011

♥ Eplemuffins ♥

I anledning 2årsdagen vi har her i huset imorgen, har jeg fylt opp fryseren med bakevarer! Boller, pizzakringle og best av alt; eplemusffins! Jeg har alltid likt lukten av eplekake, men stekte epler er ikke noe for mine smaksløker! ..eller, det er vel mest konsistensen jeg ikke klarer! Så derfor prøvde jeg noe nytt - å raspe eplene!


2 egg
150 gram sukker
150 gram mykt smør
2 epler, raspet i rivjen 
1 liten ts kanel (etter smak)  
150 gram hvetemel 
1 ts vaniljesukker
2 ts bakepulver 
Perlesukker

Rør smør og sukker sammen i en miksmaster og bland forsiktig inn ett og ett egg. Rør inn de raspede eplene før du blander sammen alt det tørre (bortsett fra perlesukker) og vender det inn i røren. Ha røren over i muffinsformer (ca 30 små) og strø over litt kanel og perlesukker. Stek på 200 grader til de er ferdig ;) ..Glemte å ta tiden.. Sjekk med en kakenål!

Saftige eplemuffins uten eplebiter,
nytes gjerne sammen med gode venner og litt vaniljeis!


Ps: min venninne Jeanette har fått seg en koselig blogg; Ta en titt på Båtveien  

 

2 kommentarer:

  1. Hei Eva
    Gratulere med 2 åringen ღ Eplemuffins hørtes nydelig godt ut! Jeg også liker duften av eplekake, men greier ikke konsistensen av eple i en kake :) ....så denne her hørtes spennende ut! Ønsker deg en fin fin fredag og helg som kommer. Kos dere ღ Klem fra Mette

    SvarSlett
  2. God morgen;)
    Gratulerer med bursdagsbarn ♥
    Eplemuffins med raspede epler var lurt, jeg er nemlig ikke særlig fan av hele eplebiter som er stekt jeg heller, men er sikker på at når de er revet så gir de en nydelig smak til muffinsene, kjempelurt!

    God helg!

    Klem Line

    SvarSlett