onsdag 28. september 2011

Ikke glem...

...litt kveldskos innimellom ;)

 
Utleieleiligheten i kjelleren er snart klar for nye leieboere, og igår hadde vi en trappemann på besøk - så om ca.4 uker blir det trapp ned til mitt nye vaskerom, og vi får en inngangsdør for skitne barn i regnklær osv. ;)  Garderobe får vi også mer av - Lykke! 
Benkeplate, fliser og nærmere 150 kvadrat parkett står og venter, så som du sikkert skjønner, er det nok å gjøre hos oss om dagen. Jeg er så heldig at jeg har en mann med en helt utrolig arbeidsinnsats og "stå-på-vilje", men jeg må innrømme at jeg noen ganger syns det blir for mye når han jobber fullt på sin "vanlige" jobb og fortsetter på huset rett etter middag! Med treninger og diverse reiser og aktiviteter i helgene i tillegg, blir det i perioder lite tid til hverandre.. Noen som kjenner seg igjen!?
Kvalitetstid er viktig uansett om man er i et forhold eller ikke, og har du ikke tid i helgen, hvorfor ikke lage hjemmelaget tapas en helt vanlig dag!? Mandag kveld fant vi et par ledige timer, og lagde oss et herremåltid av forskjelige småretter. Jeg liker å eksperimentere og prøve meg frem på kjøkkenet, og vil nå dele et par oppskrifter på retter som har oppstått på mitt kjøkken ;)



Tigerreker med hvitløk og persille, bacondadler, tigerreker med ost og spekeskinke, stekte potetbåter og salat med store krutonger med havsalt og pepper, sto også på menyen ..

Mmm!!  
Du burde unne deg et slikt måltid en høstkveld!!


..oj oj, det ble et langt innlegg fra meg idag..henger du med ennå!? ;) Jeg ligger syk på sofaen og har allverdens med tid :P 




4 kommentarer:

  1. Maten ser helt nydelig ut! :)

    SvarSlett
  2. Så deilig mat ♥
    Kjempeviktig med slike kvelder sammen innimellom, og når man har travle dager må man benytte seg av den lille tiden man har;))

    Heldige du, som får vaskerom med egen inngang!!
    Det er min drøm...;)

    Ha en finfin kveld;)

    Klem Line

    SvarSlett
  3. Nam, det ser veeeldig godt ut!
    Som vanlig.

    God bedring! :)

    SvarSlett
  4. HEi!
    Håper formen din er bedre?! Eller at du i går når du var syk hadde litt rester fra mandagens lekre måltid å kose deg med?! Vi hadde tapaskveld med naboene for en stund siden. Knallkoselig!! Viktig å ta seg tid til sånt. I morgen skal vi grille sammen: )

    Høres ut som dere har nok å gjøre fremover - men det høres ut som dere har mye fint i vente også.

    Det var veldig koselig med bloggfrokost, men ikke så mye tid til å prate. Vi var vel ca. 50 tror jeg. Når messa startet ble vi liksom spredd mellom de store folkemassene. Det finnes en facebookgruppe nå for Bergensbloggere - er du med på den?! Jeg er litt snik-medlem, tror jeg: )

    KLEM!

    SvarSlett