mandag 10. september 2012

Fra kaos til lykke..

Jeg kom plutselig på at jeg har glemt å vise det ferdig resultatet i gangen vår. Du husker kanskje dette innlegget fra november i fjor.. Fortvilet skrev jeg om vannrøret som ble tatt av stikksagen under arbeidet med å lage trappehull, og maaaange tusen liter vann fosset ned i kjelleren før kommunen/rørlegger omsider klarte å stoppe vannet etter TRE timer! Nå som alt er på stell igjen kan vi le av kaoset vi sto oppi rett før vi gikk på julebord, hvor alle gjestene ventet i over en time på mr.Handyman som skulle holde åpningstalen ;) 


Når jeg ser tilbake på disse før-bildene her, går det virkelig opp for meg hvor mye vi faktisk har forandret i huset det siste året! Jeg er vedig glad for at jeg har dokumenter deler av prosessen her på bloggen, for det er så kjekt å se tilbake på. Det har vært en del slit, svette og tårer..og jeg er glad vi begynner å se en ende på ting ....enn så lenge! Soverommet står bare og venter på at vi skal gjøre grep...og igår tegnet jeg drivhus og et slags lysthus til hagen...vi får se når vi får ånden over oss igjen! ;)

Men tilbake til gangen. Den er helt fri for vinduer, og ikke lett å fotografere. Der hvor trappen er nå hadde vi et lite vaskerom før. Det gikk med noen timer med grubling og tegning for å finne ut hvordan vi skulle få plass til trappen. Det er ikke bare bare å rive ned et vaskerom med vann, varmekabler, strøm og rør i alle retninger. Løsningen ble å la varmtvannsberederen bli stående igjen der den var og lage den lille luken som du ser, slik at vi kommer til den. Sentralstøvsugeren skapte også litt tankebry, og pga den måtte vi fore ut veggen litt borte ved døren. (Der hvor glassdøren er hadde vi forresten ytterdør før vi bygget tilbygget) Sikringsskapet var også en del av problemet..det lot vi bare stå, og så skjulte jeg det enkelt bak bildet over stolen. Vi fikk det til, og vi er fornøyd med resultatet!

puh..det ble mye tekst og lite bilder idag...

Håper du har en fin dag
det er vel flere enn meg som er hjemme barn 
som har fri pga planleggingsdag!

5 kommentarer:

  1. Så nydelig gang dere har fått dere, skal si det var forskjell fra de tidligere bildene. Morsomt å se forandringen.

    riktig god mandag!
    klem Mari

    SvarSlett
  2. Så utrolig flott det har blitt!!
    Og så kjekt at alt ordnet seg til slutt, husker godt innlegget ditt om lekkasjen ja, skrekk og gru:)

    Ha en fin fin kveld ♥

    SvarSlett
  3. Åh, så fint det ble. Jeg elsker gulvet dere har valgt. Det stod så fint til både veggene og stilen ♥ Jeg skjønner godt at dere er glade dere nærmer dere slutten, selv om det er litt sjarm med den prosessen også. Det var det nok ikke med vannskaden dere fikk. Uff, godt dere kan le av det nå ;)


    Ha en fortsatt fin kveld :)

    Klem fra Therese


    SvarSlett
  4. Dere har gjort mye, og det har blitt kjempe flott!
    Gulv og vegger passer så fint sammen og dere har masse flotte detaljer.
    Husker da du skrev om vannlekkasjen..... :-((

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  5. Kjempefint!! :-)

    Hvor er gulvet fra??? *lekkert*

    SvarSlett