tirsdag 16. oktober 2012

Venninnekveld

I helgen var jeg alene hjemme med guttaboys. Min kjære var på guttetur... og da passet det jo fint for meg å invitere noen venninner på middag. Vi spiste deilig hjemmelaget tapas og herlig dessert, og koste oss til langt på natt med spillet 'Alias'. Kjempegøy :) Her får du litt bilder fra bordet jeg dekket.



Det er svært sjelden jeg går i butikken for å kjøpe inn bordpynt og servietter. Jeg planlegger lite på forhånd, men bestemmer meg for farger og tar meg god tid til å dekke bordet med det jeg finner hjemme. Hvite servietter har jeg alltid i hus, og denne gangen surret jeg rundt en stoffstrimle - rester etter en pute jeg har sydd! Jeg har sydd litt forskjellig i det siste, og en ny duk av metervare fra Ikea hadde jeg på bordet. Hver sin trefjøl fra Traktøren til foccaciabrød, dressingflasker med kork fra Riviera Maison, samt en smørkrukke med bamuslokk fra Søstrene Grene gav litt naturlig liv til den ellers ganske stramme borddekkingen. Den oppmerksomme leser har kanskje lagt merke til at jeg har fått ny lampe over spisebordet også ;) Endlig byttet ut lysekronen som jeg har vært lei av en god stund - Har du lyst å kjøpe den!?  Nye stoler og nytt bord står på ønskelisten også... men her må vi prioritere litt andre ting... soverommet står og skriker etter å bli pusset opp ;)

God tirsdag til deg!

Jeg skal på fotokurs ikveld :)



5 kommentarer:

  1. Så kos og tromme sammen til venninnemiddag midt i uken, det er hverdagsglede det:))
    Og så lekkert du hadde dekket bordet ♥

    SvarSlett
  2. så flott bord :)
    venninne middag er aldri feil.

    Henriette

    SvarSlett
  3. Så koselig med ein slik kveld der ein kan kose seg sammen:)kjempefint dekka på:)
    Flott dag til deg!
    Klem

    SvarSlett
  4. Så flott bordet ble!
    Så gøy med venninnekvelder, mye latter og jentesnakk :-)

    SvarSlett
  5. Så fint bord du har dekket! Også så fin duk. Veldig fan av sort/hvitt for tiden altså!
    Herlig med venninnekveld!

    SvarSlett