søndag 19. januar 2014

Å dekke bord!

Før jul hadde vi et par julebord her hjemme. God mat og herlig selskap, det blir ikke bedre enn det! Jeg liker godt å invitere, lage mat og dekke bord..men som jeg har sagt tidligere: Jeg planlegger sjelden hvordan bordet skal pyntes! Jeg plukker frem det jeg har i skuffer og skap, og bruker gjerne ting som absolutt ikke er beregnet til borddekking. Selv om bildene er fra et julebord, kan du kanskje hente litt ideer til neste gang du skal pynte bordet! Her har jeg brukt gavebånd som "serviettring" og pakket inn en liten gave til hver av gjestene. Utover bordet har jeg strødd mini-julekuler, men du kan liksågodt bruke perler eller fine steiner! 


Friske blomster er alltid fint, men de kan du gjerne plukke selv ;) Selvfølgelig ikke like lett om vinteren, men du finner faktisk ganske mye fint ute da også! Blåbærlyng f.eks, de holder seg lysegrønn og fin lenge etter at bladene har falt av. En fargerik salat i en fin skål er også veldig dekorativ! På servietter uten mønster kan du gjerne skrive noen fine ord til hver enkel gjest, så blir boddekkingen med en gang veldig personlig! Det er mye du kan gjøre bare du bruker fantasien litt, og på denne måten slipper du å bruke penger på ting som gjerne bare blir brukt til én borddekking :) Nå er det ikke lenge til lillegutten min blir 5år, og han har bestillt en spøkelsesfest..så akkurat til den borddekkingen må jeg planlegge litt, men jeg kommer nok til å bruke litt alternative løsninger da også....


1 kommentar:

  1. Så flott dekket!!
    Det er så artig og dekke til fine bord til fine folk ♥

    SvarSlett