onsdag 29. januar 2014

Spøkelsefest

I lang lang tid har Lillegutten snakket om at han skulle ha spøkelsefest på 5årsdagen sin...så da måtte vi jo nesten lage det. Idag har vi hatt besøk av 10 femåringer fra barnehagen. Mange av dem kom utkledd som spøkelser.. og noen som prinsesser ;) En kjempefin og snill gjeng! Tror alle sammen koste seg!

 

Siden vi er midt i oppussing av soverom og gang, ble planleggingen av festen litt glemt.. og i formiddag sto jeg og klødde meg litt i hodet da bordet skulle dekkes... Ble veldig fornøyd med meg selv da ideen om å lage små serviettspøkelser poppet opp i hodet mitt :)  Jeg pakket koppene inn i hvite servietter, tegnet ansikter på og skrev på barnas navn! Av en langpane sjokoladekake skjærte jeg ut rundinger i sirkler som jeg la oppå hverandre og kledde med et tynt marsipan-laken, og så ble det til spøkelsekaken som var bestilt...! Egentlig veldig enkelt, men resultatet ble ganske greit syns jeg :) Selv om det egentlig passer med sort hvitt til en spøkelsefest, så syns jeg at et barnebesøk bør ha litt farger. Derfor ble spøkelsemuffinsene puttet i fargerike former som jeg fant bakerst i skapet, og av marshmellows på pinne lagde jeg små punker-spøkelser :)  ..Et lite bilderas kommer her: 



 

Nå roper sofaen på meg :) 




GOD NATT




4 kommentarer:

  1. Så flott laga til,kan tenke meg det var ein suksess:)
    Fin dag til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Så kult!
    Herlige effekter, tipper bursdagsbarnet var førnøyd ja:)
    Og så herlig at det kom noen prinsesser også, det gjør som regel det, hihi ♥

    SvarSlett
  3. Stilig og kreativ!

    Gratulerer :)

    Klem,
    Vicky

    SvarSlett
  4. For et herlig og kreativt dekket bord!

    Så lenge siden jeg skrev en kommentar, så nå var det jammen på tide ;)
    HA en fin, ny uke!
    KLEM
    anette

    SvarSlett